תחום ההייטק מושך אליו הרבה מאוד אנשים, שכן בהשוואה למשרות אחרות בשוק, מדובר על תחום בטוח באופן יחסי, הביקוש למשרות גבוה והשכר נאה למדיי.

 בין מגוון המשרות הקיימות בהייטק, יש לציין את תחום ה-QA, אנשי ה-QA הם בודקי תוכנה.

התפקיד של אנשי ה-QA הוא לערוך בדיקות קפדניות של כל פריט ופריט בתוכנות, אתרים, אפליקציות או פיתוחים אחרים שמתבצעים בחברות. בודקי התוכנה גם בוחנים עדכונים בתוכנות קיימות כשמטרתם לאתר באגים, לבדוק האם העדכונים תקינים והאם אין כשלים אחרים בתוכנות. 

בודק תוכנה – קווים לדמותו

כמו בכל תחום אחר – גם במקרה של בודק תוכנה יש צורך בהתאמה ולא כל אדם שמעוניין להשתלב בתחום אכן מתאים לעבודה. אם נרכז את התכונות שנחוצות לאיש QA, ניתן לציין 3 תכונות מרכזיות. במידה שאיש ה-QA ניחן באותן תכונות, יהיה לו הרבה יותר קל לעבוד בתחום.

בחן את עצמך: האם מתאים לך להיות בודק תוכנה?

אם אתם מעוניינים לעסוק בתחום בדיקות תוכנה, כדאי שתבדקו עם עצמכם האם אתם ניחנים בתכונות הבאות:

1. יצירתיות – מוצרים דיגיטליים צריכים לעבור מגוון סוגים של בדיקות, כלומר לא די בביצוע בדיקה אחת בלבד – יש לבחון כל מוצר ממספר זוויות. 

לפני שתוכנה יוצאת לשוק, יש לבדוק האם היא עונה על הצרכים של המנהלים, אך חשוב לא להסתפק בדעתם של המנהלים ולוודא למשל שהתוכנה אינה מכילה באגים שמתרחשים במצב של עומס, שהתוכנה פועלת במכשירים שונים ולבצע בדיקות נוספות, לשם כך יש לפעול באופן יצירתי "ולתקוף" את התוכנה מכל מיני כיוונים. מעבר לכך, יצירתיות מסייעת גם בפתרון בעיות. אנשי QA שמצליחים לפתור בעיות באופן יצירתי יכולים לייצר רושם עז על המנהלים ולהתקדם בתחומם.

2. סקרנות – סקרנות ו"והגדלת ראש" מסייעות מאוד לאנשי QA וגורמות לבכירים ולעובדי החברה להעריך את עבודתם. על בודקי התוכנה לחוש סקרנות כלפי התוכנות שהם בודקים – לרצות לבחון את המוצר ולשאוף לייצר את התוכנה הטובה ביותר שניתן על ידי גילוי פרטים אודותיה.

3. קפדנות – אנשי QA חייבים לבצע את עבודתם בקפדנות, ניתן לומר שבמקרה של אנשי QA, קפדנות מופרזת במידה מסוימת יכולה להיות אפילו ברכה. 

אנשי ה-QA צריכים לבחון את התוכנה מכל מיני זוויות (כפי שצוין) ועליהם לבצע את עבודתם בדייקנות ומקצועיות.

אם אתם סבורים שהתכונות שהוזכרו מאפיינות אתכם, ייתכן מאוד שאתם מתאימים להיות אנשי QA. במידה שאתם מעוניינים ללמוד את התחום, תוכלו לפנות אל מוסד הלימודים שלנו. 

אצלנו – ב – QAmasters, מוסד לימודים מוביל בתחום ה-QA והאוטומציה, תוכלו לרכוש את כל הידע הרלוונטי ביותר אודות המקצוע, ללמוד במסגרת כיתות קטנות, לקבל יחס אישי, לצבור ידע מעשי ולצאת אל שוק העבודה שאתם מחזיקים ביתרון על פני מועמדים אחרים. 

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר ונשמח להשיב על כל שאלה.

דילוג לתוכן